/polczynska/aktualnosci/tytul-international-engine-of-the-year-dla-technologii-tsi-volkswagena/

Formualrz Promocyjny

Imię i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi powyższego zgłoszenia. Wysłanie formularza jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym również w przyszłości, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy
ul. Połczyńskiej 118a, 01-304 Warszawa. Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, iż przysługuje mi prawo do wglądu, wstrzymania przetwarzania oraz usunięcia w/w danych osobowych.

Wróć do Aktualności

2013-06-06

Tytuł "International Engine of the Year" dla technologii TSI Volkswagena

- Technologia TSI otrzymała tę prestiżową nagrodę po raz siódmy z rzędu
- Dodatkowo wyróżnienie "Best New Engine" dla silnika TSI z systemem aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT)

Silnik benzynowy TSI Volkswagena o pojemności 1,4 litra otrzymał po raz siódmy z rzędu tytuł "Engine of the Year" w kategorii pojemności skokowej od 1,0 do 1,4 litra. TSI 1.4 jest zatem najbardziej utytułowanym silnikiem w 15-letniej historii tego międzynarodowego konkursu w dziedzinie technologii silników.

Dodatkowo Volkswagen otrzymał za technologię TSI w połączeniu z systemem automatycznego odłączania cylindrów (ACT), pożądaną przez producentów nagrodę "Best New Engine" dla najlepszej nowości wprowadzonej w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Od 2006 roku jury "Engine of the Year", w którego skład wchodzi 87 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznało Volkswagenowi łącznie 12 wyróżnień za nieustannie udoskonalany silnik 1.4 TSI o wewnętrznym symbolu EA211: siedem zwycięstw w swojej klasie, dwa zwycięstwa w kategorii generalnej, dwa wyróżnienia "Best New Engine" i jedno "Green Engine of the Year". Ta seria zwycięstw technologii TSI bez wątpienia na stałe zapisze się w historii motoryzacji. Jednocześnie najnowszą innowacją - TSI z funkcją odłączania cylindrów - Volkswagen wkracza w nową erę konstrukcji silników.

Od ubiegłego roku Volkswagen, jako pierwszy producent na świecie, stosuje system aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT) dla czterocylindrowych silników TSI. Dotychczas system ten był znany z dużych ośmio- lub dwunastocylindrowych jednostek napędowych. ACT zadebiutował w silniku 1.4 TSI o mocy 103 kW/140 KM w Polo i nowym Golfie. Chwilowe wyłączenie drugiego i trzeciego cylindra pozwala na obniżenie zużycia paliwa o ponad 0,5 litra na 100 kilometrów.

Także z dwoma cylindrami silnik 1.4 TSI w Golfie pracuje tak samo cicho i bez wibracji, jak z czterema aktywnymi komorami spalania. Wszystkie mechaniczne procesy przełączania następują podczas jednego obrotu wałka rozrządu i w zależności od prędkości obrotowej trwają zaledwie od 13 do 36 milisekund. Procesy przejścia dopracowane zostały dzięki wprowadzeniu modyfikacji do układu zapłonowego i przepustnicy. Wszystkie komponenty systemu aktywnego zarządzania pracą cylindrów ważą zaledwie 3 kg. Aktuatory, wałki rozrządu i ich rama są wbudowane w pokrywę głowicy cylindrów. Dwa łożyska toczne minimalizują tarcie wałków. Funkcję odłączania cylindrów w takiej formie, w jakiej jest realizowana obecnie, można zastosować tylko łącznie z technologią TSI, czyli bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem.

Zużycie paliwa i emisja CO2 silników TSI zostały obniżone nawet o 9 procent w stosunku do poprzednika, między innymi dzięki zredukowanemu tarciu wewnętrznemu, zmniejszonej masie i zoptymalizowanemu systemowi zarządzania temperaturą. W połączeniu z systemem aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT) możliwości oszczędności wynoszą nawet 15 procent.

Volkswagen jest światowym liderem w dziedzinie turbodoładowania dla silników z bezpośrednim wtryskiem. W pięciu zakładach na świecie wyprodukował ponad 3,8 milionów silników TSI. Jednostka TSI o mocy 140 KM z automatycznym odłączaniem cylindrów (ACT) jest obecnie oferowana dla Polo i Golfa.

Oba przyznane przez jury wyróżnienia odebrali wczoraj w Stuttgarcie dr Rüdiger Szengel, dyrektor Działu Rozwoju Silników Benzynowych, oraz Hermann Middendorf odpowiedzialny za rozwój podstawowy serii EA 211 w dziale Rozwoju Silników Benzynowych Volkswagena.

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.

Poziomy CO2 lub poziomy zużycia paliwa przedstawione na niniejszej stronie są poziomami, które zostały określone podczas świadectwa homologacji pojazdu. Poziomy te mogły zostać niewłaściwie określone. Dokładamy wszelkich starać aby wyjaśnić tę kwestię możliwie jak najszybciej i jeśli zajdzie taka potrzeba, dokonamy korekty tych poziomów we współpracy z odpowiednimi władzami.

Call Center:
22 223 15 19

dostępny od pn do pt w godz 9:00 - 19:00
oraz sobota 9:00 - 14:00

Szanowni Państwo,
W przypadku braku możliwości kontaktu z numerami stacjonarnymi podanymi na stronie prosimy o kontakt e-mailowy lub bezpośredni kontakt na numery komórkowe.

Kontakt

Za utrudnienia przepraszamy.

schowaj
Rozwiń