/polczynska/aktualnosci/sukcesy-i-klopoty-volkswagena-podczas-rajdu-niemiec/

Formualrz Promocyjny

Imię i nazwisko*:
Telefon*:
Email:

Podanie w/w danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi powyższego zgłoszenia. Wysłanie formularza jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie
i przetwarzanie, w tym również w przyszłości, w/w danych osobowych w celach marketingowych i statystycznych przez Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy
ul. Połczyńskiej 118a, 01-304 Warszawa. Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, iż przysługuje mi prawo do wglądu, wstrzymania przetwarzania oraz usunięcia w/w danych osobowych.

Wróć do Aktualności

2013-08-27

Sukcesy i kłopoty Volkswagena podczas rajdu Niemiec

Poznań, 27 sierpnia 2013 r. - Po dotychczasowych zwycięstwach w sześciu z ośmiu rozegranych rajdów i wynikach gwarantujących podium we wszystkich dotychczasowych występach w Mistrzostwach Świata, w Rajdzie Niemiec załogi Volkswagena po raz pierwszy nie znalazły się na podium, mimo że zarówno Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (F/F), jak i Jari Matti-Latvala i Miikka Anttila (Fin/Fin) prowadzili w zawodach. Volkswagen odniósł jednak drobne sukcesy, osiem z piętnastu rozegranych odcinków wygrały załogi z Wolfsburga, co więcej, przynajmniej jeden z kierowców Volkswagen kończył zawsze odcinki specjalne w pierwszej trójce. Zwycięstwo w Rajdzie Niemiec przypadło Daniemu Sordo. W ten sposób Citroën jest niezwyciężony na asfalcie od prawie dziesięciu lat. Latvala i Anttila zakończyli rajd na miejscu siódmym, Ogier i Ingrassia na pozycji szesnastej.

"Rajd Niemiec był moim pierwszym rajdem w nowej roli" - mówi dr Heinz-Jokob Neußer, członek zarządu wydziału rozwoju technicznego marki Volkswagen odpowiedzialny za sporty motorowe. "Jestem pod wrażeniem profesjonalnego podejścia zespołu oraz ekspertyz inżynierów i mechaników. Po wypadkach naszych kierowców mechanicy potrafili naprawić uszkodzenia samochodów i doprowadzić do tego, że mogliśmy zanotować jeszcze cztery dodatkowe punkty w kończącym rajd Power Stage. W sumie rozstrzygnęliśmy na naszą korzyść osiem z piętnastu odcinków kwalifikacyjnych - jest to dowód na konkurencyjność Polo R WRC i świetny wynik naszych kierowców. Cieszymy się już na kolejne rajdy samochodowe i zrobimy wszystko, aby tytuł mistrza świata trafił do Wolfsburga".

Po dziewięciu z trzynastu eliminacji rajowych mistrzostw świata WRC Volkswagen prowadzi w trzech klasyfikacjach. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia znajdują się na czele klasyfikacji kierowców i pilotów i mogą już w nadchodzącej eliminacji mistrzostw świata w Australii (12-15 września) zdobyć tytuł mistrzów świata. Ich przewaga wynosi 75 punktów nad Thierry Neuvillem (Ford). Jeżeli uda się powiększyć tę przewagę do przynajmniej 84 punktów to Ogierowi i Ingrassi nikt już nie odbierze tytułu.

W klasyfikacji producentów Volkswagen znajduje się z 26 punktami przewagi również na czele tabeli.

Ogier i Ingrassia wygrywają Power Stage

Dla prowadzących w mistrzostwach świata Sébastiena Ogiera i Juliena Ingrassii Rajd Niemiec rozpoczął się perfekcyjnie. Z dwoma zwycięstwami w czwartek wchodzili w drugi dzień rajdu jako prowadzący w klasyfikacji ogólnej. W wyjątkowo śliskim miejscu rajdu francuski duet wypadł z trasy, uszkodził zawieszenie przedniego koła w swoim Polo R WRC i musiał wskutek tego przedwcześnie zrezygnować z rywalizacji. Po powrocie na trasę rajdu w sobotę osiągnęli w WRC trzy z pięciu najlepszych czasów na odcinkach specjalnych. W niedzielę dzięki najlepszemu czasowi na Power Stage, w którym są przydzielane dodatkowe punkty za pierwsze, drugie i trzecie miejsce, uzyskali trzy punkty extra.

Latvala i Anttila notują świetne wyniki

Fiński duet objął prowadzenie na początku drugiego dnia rajdu i powiększał przewagę nieustannie aż do jedenastego odcinka specjalnego. Na jedenastym odcinku o nazwie "Arena Panzerplatte" Latvala i Anttila natrafili na jeden z osławionych kamieni i uszkodzili Polo R WRC. Wskutek tego duet ten walczył z ciągle otwierającymi się drzwiami samochodu. Na dwunastym odcinku problem ten spowodował, że Miika Anttila prawą ręką musiał przytrzymywać drzwi, a lewą przeglądał notatki i spóźnił się minimalnie z komunikatem. Latvala i Anttila wypadli z trasy i zakończyli przedwcześnie rajd. Jak ich koledzy dzień wcześniej, powrócili w WRC-2 i wywalczyli dla siebie i Volkswagena cenne punkty w klasyfikacji mistrzostw świata kierowców oraz konstruktorów. W tzw. Power Stage uzyskali dodatkowy punkt.

Mikkelsen i Markkula nie wystartowali w rajdzie

Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (N/Fin) musieli zrezygnować z powodów zdrowotnych z uczestnictwa w Rajdzie Niemiec. Pilot Mikko Markkula nabawił się, przypuszczalnie w trakcie Rajdu Finlandii przed prawie trzema tygodniami, złamania siódmego, jak i częściowego uszkodzenia ósmego kręgu piersiowego, które zostały zdiagnozowane krótko przed rozpoczęciem Rajdu Niemiec. Volkswagen Motorsport wycofał z powodów zdrowotnych i bezpieczeństwa zgłoszenie kierowców do zawodów. Mikko Markkula narzekał już w trakcie Rajdu Finlandii na dolegliwości krzyżowe, które po zawodach ustąpiły. Bóle powróciły w poniedziałek w Niemczech w czasie treningów.

Wypowiedzi po zakończeniu Rajdu Niemiec

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC
"Zacznę od pozytywnych rzeczy: Moje osiągnięcie na nawierzchni asfaltowej poprawiło się w porównaniu z wynikami z przeszłości. Jeszcze nigdy wcześniej nie prowadziłem w rajdzie na asfalcie, również moje czasy pokazały, że także na tym podłożu stałem się lepszym kierowcą. Oczywiście istnieje jeszcze przestrzeń do osiągania lepszych wyników, jednakże po moim wczorajszym rozczarowującym wypadnięciu z trasy, cieszę się, że zapewniłem teamowi jeszcze raz punkty w klasyfikacji konstruktorów, nawet jeżeli zakończenie rajdu nie było dla mnie perfekcyjne. Mimo tego z ufnością patrzę na przyszłe rajdy i zrobię wszystko, aby wesprzeć mój team w walce o mistrzostwo świata konstruktorów w wymiarze takim, jak to będzie tylko możliwe. Cieszę się z Danim Sorbo, który tutaj w Niemczech mógł świętować swoje pierwsze zwycięstwo w rajdowych mistrzostwach świata. Potrafię sobie wyobrazić, co Dani teraz czuje. Zasłużył na to zwycięstwo. "

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC
"Nie był to dla nas wymarzony przebieg weekendu, ale wyciągnęliśmy z niego to, co najlepsze. Zwycięstwo na Power Stage było w końcu jeszcze raz dużym sukcesem i może okazać się ważne w odniesieniu do rozstrzygnięcia o mistrzostwie. Szkoda mi trochę naszego teamu, że nie wygraliśmy w naszym "domowym" rajdzie. Teraz cieszę się już na Australię i spróbujemy wraz z Julienem zbliżyć się do tytułu mistrzów świata tak bardzo, jak to będzie możliwe."

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC
"Bardzo cieszyłem się na Rajd Niemiec i jestem rozczarowany, że nie mogliśmy wystartować w rajdzie u siebie. Jednakże zdrowie mojego pilota Mikko Markkuli ma pierwszeństwo. Życzę mu szybkiego powrotu do zdrowia, abyśmy wkrótce mogli znowu razem wystartować w rajdach mistrzostw świata. Razem z nim opracowaliśmy w tym sezonie całkowicie nowy dla mnie system komunikacji w samochodzie, na którym zna się tylko on. Nie było możliwym znaleźć zastępstwo w tak krótkim czasie przed zawodami."

Jost Capito, dyrektor wydziału Volkswagen-Motorsport
"Zwycięstwo w ośmiu z piętnastu odcinków specjalnych jest dobrym znakiem i odpowiada wynikom, jakie osiągnęliśmy w trakcie przebiegu sezonu przed Rajdem Niemiec. Polo R WRC jest konkurencyjny także na asfalcie. Jednakże nasz "domowy" rajd nie przebiegał tak, jak sobie to wyobrażaliśmy i wymarzyliśmy. I to nas rozczarowuje. Prowadziliśmy w rajdzie Niemiec zarówno poprzez Sébastiena Ogiera, jak i Jari-Mattiego Latvalę, ale obydwaj prowadząc w rajdzie wypadli z trasy. Byliśmy blisko zwycięstwa, straciliśmy je jednak przez niewielkie błędy. Gratulujemy Daniemu Sardo zasłużonego, pierwszego zwycięstwa w rajdowych mistrzostwach świata, które i tak było bardzo spóźnione."

Rajdowe Mistrzostwa Świata, Rajd Niemiec - wyniki końcowe
1. Daniel Sordo/Carlos del Barrio (E/E), Citroën; 3:15:19.4 hrs.
2. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Ford; + 53.0 sec.
3. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Citroën; + 2:36.1 min.
4. Martin Prokop/Michal Ernst (CZ/CZ), Ford; + 8:00.8 min.
5. Robert Kubica/Maciek Baran (PL/PL), Citroën; + 9:1.3 min.
6. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford; + 9:14.2 min.
7. Jari-Matti Latvala/Miika Anttila (FIN/FIN), Volkswagen; + 9:55.0 min.
8. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Škoda; + 13:01.2 min.
9. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Ford; + 13:28.1 min.
10. Evgeny Novikov/Ilka Minor (RUS/A); + 15:17.9 min.

Rajdowe Mistrzostwa Świata, Rajd Niemiec - Wyniki Power Stage
1. Sébastien Ogier/Julian Ingrassia (F/F), Volkswagen; 15:37.9 min.
2. Daniel Sordo/Carlos del Barrio (E/E), Citroën; + 3.9 sec.
3. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen; + 11.6 sec.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA, klasyfikacja generalna kierowców (pkt)
1. Sébastien Ogier; 184
2. Thierry Neuville; 109
3. Jari-Matti Latvala; 98
4. Dani Sordo; 96
5. Mikko Hirvonen; 88
6. Sébastien Loeb; 68
7. Mads Ostberg; 65
8. Martin Prokop; 49
9. Evgeny Novikov; 40
10. Nasser Al-Attiyah; 30
11. Andreas Mikkelsen; 26

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA, klasyfikacja generalna producentów
1. Volkswagen Motorsport; 262
2. Citroën Total Abu Dhabi WRT; 236
3. Qatar M-Sport WRT; 129
4. Qatar WRT; 124
5. Jipocar Czech National Team; 51
6. Abu Dhabi Citroën Total WRT; 37
7. Volkswagen Motorsport II; 26
8. Lotos WRC Team; 20

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotyczące wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.

Poziomy CO2 lub poziomy zużycia paliwa przedstawione na niniejszej stronie są poziomami, które zostały określone podczas świadectwa homologacji pojazdu. Poziomy te mogły zostać niewłaściwie określone. Dokładamy wszelkich starać aby wyjaśnić tę kwestię możliwie jak najszybciej i jeśli zajdzie taka potrzeba, dokonamy korekty tych poziomów we współpracy z odpowiednimi władzami.

Call Center:
22 223 15 19

dostępny od pn do pt w godz 9:00 - 19:00
oraz sobota 9:00 - 14:00

Szanowni Państwo,
W przypadku braku możliwości kontaktu z numerami stacjonarnymi podanymi na stronie prosimy o kontakt e-mailowy lub bezpośredni kontakt na numery komórkowe.

Kontakt

Za utrudnienia przepraszamy.

schowaj
Rozwiń